Самооцінювання закладу освіти 2023-2024 н.р.

 

За напрямом 2:

Система оцінювання результатів навчання здобувачів освіти

Вимога/правило

Опис досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти та рівні оцінювання за вимогами

2.1. Наявність системи оцінювання результатів навчання здобувачів рсвіти, яка забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти оприлюднено на сайті ЗО, висвітлено в Освітній програмі на 2023/2024 навчальний рік, а також розміщено на інформаційних стендах у класних кімнатах/навчальних кабінетах.

За результатами опитування з’ясовано: 64 % здобувачів освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень від педагогічних працівників на початку навчального року, семестру (також підтверджують педагогічні працівники), 26%– тільки у разі звернення до вчителя, 9% – не отримують. 76% батьків ствердили, що отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання школярів, а заступники керівника у інтерв’ю вказали, що це відбувається через  батьківські збори, сайт закладу, класні куточки.

Більшість педагогічних працівників під час оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти використовують рекомендації Міністерства освіти і науки України, а 17% розробляють самостійно для кожного виду роботи.

Відповідно до результатів спостереження за навчальними заняттями можна зробити висновок, що вчителі акцентують увагу на досягненнях ЗО, мотивують та підтримують бажання вчитися. В переважній більшості оцінювання здійснюється на засадах компетентнісного підходу, з урахуванням індивідуальних запитів при підборі завдань і аналізі виконаної роботи. Під час проведення навчальних занять педагоги заохочують школярів до самоаналізу.

Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів їхнього навчання справедливим, об’єктивним, неупередженим та доброчесним.Такої ж думки й батьки.

Отже, можна стверджувати, що у закладі сформовано  об’єктивну систему оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

2.2. Систематичне відстеження результатів навчання кожного ЗО та надання йому (за потреби) підтримки в освітньому процесі

У ЗО прослідковується системність щодо проведення внутрішнього моніторингового дослідження стану та результатів навчання. Такий висновок зроблено на основі вивчення документації (річний план роботи,протоколи засідань педагогічної ради, накази з основної діяльності) та опитування керівництва закладу.

Важливим інформаційним джерелом щодо вивчення досягнень учнів 1 – 4 класів є портфоліо здобувачів освіти та свідоцтва досягнень.У базовій та основній школі внутрішній моніторинг проводиться щосеместру із визначених закладом предметів.Результати моніторингу оприлюднюються на сайті закладу, виділяються й аналізуються сильні та слабкі сторони, шляхи підвищення результатів, приймаються рішення щодо їх коригування.

За результатами моніторингу педагоги проводять корекційну роботу щодо вибору ефективніших форм і методів подачі навчального матеріалу з метою кращого засвоєння його здобувачами, надають індивідуальну інформацію для батьків.

Результати моніторингових досліджень розглядаються на засіданнях педагогічної ради, нарадах при керівникові та є основою для прийняття управлінських рішень щодо уникнення виявлених проблем.

Питання формувального оцінювання розглядалося на засіданнях педагогічної ради, що відображено у протоколах та підтвердили під час інтерв’ю заступники керівника. Усі педагоги 1 4 класів та частина педагогів 5 11 класів використовують його у своїй роботі, відстежують особистісний поступ здобувачів освіти, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися, що підтверджується спостереженнями за навчальними заняттями.

Анкетування здобувачів освіти показало, що вони отримують зворотний зв’язок щодо навчання від більшості педагогів шляхом пояснення та аргументації оцінювання, аналізу допущених помилок, визначення шляхів покращення результатів навчання, заохочення до подальшого навчання.

Переважна більшість здобувачів освіти вважають, що оцінювання результатів їхнього навчання відбувається з метою відстеження індивідуального поступу та визначення рівня знань, умінь і навиків.

2.3. Спрямованість системи оцінювання результатів навчання ЗО на формування в  ЗОвідповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання

 

Педагогічні працівники надають допомогу здобувачам під час освітньої діяльності (консультації, підготовка до участі в конкурсах, індивідуальні заняттята ін.), поважають їх, підтримують, вірять у них і їхні успіхи.Це підтверджено анкетуванням:здобувачі освіти ствердили такі факти.

Педагоги, за результатами опитування,дають можливість дітям висловлювати власну думку, сприймають їхні погляди, підтримують ініціативи,створюють на заняттях атмосферу взаємоповаги, творчості, співпраці, мотивують до вивчення предмета, створюючи ситуацію успіху та ін.

Педагогічний колектив та керівництво сприяють формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання, створюють необхідні умови для індивідуального зростання кожного здобувача.

Зворотний зв’язок здобувачі освіти отримують через пояснення та аргументацію оцінок, аналіз допущених помилок, визначення шляхів покращення результатів, заохочення до подальшого навчання, що також підтверджується їхніми відповідями у ході анкетування.

Переважна більшість здобувачів освіти відповідально ставляться до навчання, усвідомлюють його важливість для подальшого життя,вважають, що школа цю відповідальність розвиває.

Більшість педагогів використовують самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів, надають час на обдумування відповідей, супроводжують відповіді уточнювальними запитаннями, відзначають досягнення.73% здобувачів освіти відзначили, що результати навчання залежать виключно від їхньої праці та наполегливості, проте всього 55% вказали, що постійно або здебільшого здійснюють самооцінювання результатів своєї діяльності.

Отже, заклад формує у здобувачів освіти навики само- та взаємооцінювання як основні аспекти формувального оцінювання.

 

Рівні оцінювання:

Вимога/правило

Рівень освітньої діяльності

2.1.

Достатній

2.2.

Достатній

2.3.

Достатній

За напрямом 2: Достатній

 

Шляхи удосконалення освітньої діяльності ЗО

2.1.

2.2.

2.3.

Педагогічним працівникам:

- розробити адаптовані до критеріїв оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, рекомендованих МОН України, критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти відповідно до кожного виду роботи та виду їх діяльності, чітко формулювати зміст завдань, пояснювати специфіку їх виконання, активізувати причинно-наслідкові зв’язки, оцінювати діяльність здобувачів з обґрунтуванням виставлених оцінок та ознайомлювати з ними здобувачів освіти;

- систематично інформувати здобувачів освіти та їхніх батьків про критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, проводити роз’яснювальну роботу з цього питання; оприлюднювати критерії оцінювання навчальних досягнень школярів шляхом розміщення на інформаційних стендах в класних кімнатах/навчальних кабінетах та на сайті ЗО;

- використовувати прийоми самооцінювання та взаємооцінювання як партнерські взаємодії, коли здобувачі допомагають один одному покращувати свої навчальні результати; забезпечувати зворотній зв’язок щодо якості виконання завдань учнями (різні форми рефлексії, наприклад, методики зворотного зв’язку:листи самооцінювання, ментальні карти, оцінювання за результатом та ін.);

- використовувати різнорівневі завдання для стимулювання здобувачів до пізнавальної діяльності та критичного мислення.

 

Керівникові ЗО:

- провести, на засіданнях педагогічної ради, навчально-методичні заходи з обговорення проблемних питань формування ключових компетентностей як складової становлення успішної особистості здобувача освіти;

- провести, на засіданнях педагогічної ради, обговорення та навчання щодо всебічної допомоги здобувачам освіти у вихованні їхньої відповідальності до навчання: чіткого визначення мети навчання, орієнтування на його прикладний характер, формування критичного мислення, надання здобувачам освіти свободи вибору.

-  забезпечити реалізацію заходів (круглі столи, тренінги, презентації та ін.) з метою здійснення усіма педагогічними працівниками закладу формувального оцінювання як ефективного інструмента щодо відстеження індивідуального поступу здобувачів освіти та коригування результатів під час вивчення предметів навчального плану.

Немає коментарів:

Дописати коментар