Річний звіт

 

Річний звіт

про діяльність закладу

загальної середньої освіти  І-ІІІ ст.

с. Нове Місто

за 2021 – 2022 навчальний рік


 

 

«Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності. Кожен із нас приходить у життя з природженою здатністю жити успішно і щасливо. А ми маємо збагатити цю здатність знаннями й навичками, які допомогли би нам її реалізувати якомога ефективніше» Р.Т. Кіосакі.

 Головною метою освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році було створення умов, які б допомогли кожній дитині досягти певних успіхів, реалізувати значимі  для дитини духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби.

У своїй діяльності педагогічний колектив закладу керувався Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», діючим законодавством, Статутом школи, іншими нормативними документами, що регламентують роботу навчального закладу.

Протягом  2021 – 2022 н. р. робота педколективу була спрямована на реалізацію основних завдань, затверджених на серпневій педраді 2021 року. На виконання Інструкції з обліку дітей та підлітків шкільного віку, інших нормативних документів Міністерства освіти і науки України навчальний заклад створив оптимальні умови для забезпечення конституційного права кожного громадянина на доступну, безоплатну і якісну освіту, отримання початкової, базової та повної загальної середньої освіти за 12 - бальною системою оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

Навчальний заклад здійснював свою діяльність відповідно до Статуту, який відповідає сучасним нормативно-правовим документам, що регламентують діяльність загальноосвітніх закладів. Заклад працював в одну зміну, за

5-денним робочим тижнем. Початок уроків о 9-00 годині, навчальні заняття проводилися відповідно до розкладу, затвердженого директором і погодженого з територіальною Держпродспоживслужбою.

  Стан і розвиток шкільної мережі

Педагогічним колективом закладу  проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі. На початку 2021/2022 навчального року  в закладі було відкрито 11 класів, із низ 1-4-х- 4 класи, у першому класі запроваджено індивідуальне навчання.  5-9-х - 5 класів, 10 – 11 класів - 2 Мова навчання – українська. Станом на 01.09.2021р. у закладі навчалося 185 учнів. Середня наповнюваність -17 учнів. Із закладу  вибуло 3 учнів: перехід до інших шкіл  – 3 учнів, випущено із 11 класу - 11 учнів, прибуло 2  учнів.

Особлива увага приділялась дітям з сімей, які потребують додаткової педагогічної уваги, як результат, всі діти та підлітки шкільного віку, які проживають на території обслуговування закладу, одержували загальну середню освіту.  Тимчасово навчалися діти внутрішньо переміщені. Весь рух учнів підтверджений документально.

            У закладі протягом  кількох  років діє  єдина загальношкільна  система  обліку  відвідування  учнями  занять.

  Аналіз причин руху учнів свідчить, що переважна більшість переводів зумовлена зміною місця проживання родини і пов’язана з переїздами.

Відповідно до робочих навчальних планів щорічно виділяються години на факультативні курси, курси за вибором та спецкурси. Факультативними заняттями в закладі щорічно охоплено близько 75% всіх здобувачів освіти.

На виховання підростаючого покоління спрямована і робота гуртків. Всього гуртковою роботою в минулому навчальному році було охоплено близько 67% учнів закладу.

Відповідно до довідок ЛКК, ПМПК у закладі організовано навчання для учнів з особливими освітніми потребами (всього учнів з ООП в школі – 1). Навчання проводилось згідно Положення про індивідуальну форму навчання та Порядку організації інклюзивного навчання в ЗНЗ.

 На індивідуальному навчанні у 2021 – 2022 навчальному році знаходилась 1 учениця (1 кл. ). Була розроблена індивідуальна навчальна програма, яка переглядалась двічі на рік  за участі класного керівника,  практичного психолога, учителя та батьків.

У 2021 – 2022 навчальному році у закладі I ступеня працювало 4 класи. Вчителі 1-4-х класів працювали за навчальною програмою НУШ (автор Роман Шиян).

         Усі вчителі початкових класів при організації освітнього процесу важливого значення надавали створенню предметного середовища, яке сприяє нефорсованому засвоєнню учнями змісту навчального матеріалу, оволодінню ними базовими загально навчальними вміннями і навичками, є платформою для практичної реалізації компетентнісного, діяльнісного, інтегрованого, ігрового, особистісно орієнтованого підходів до організації освітнього процесу.

 Освітнє середовище в початкових класах є безпечним  місцем, де діти відчувають себе захищеними та в безпеці. Це дає можливість дітям робити власний вибір, можливість для розвитку нових та удосконалення наявних практичних навичок, отримання нових знань, розвитку свого позитивного ставлення до інших.

         Щоб освітнє середовище заохочувало дітей до самовизначення і сприяло розвитку їхніх спроможностей в усіх класах діти сидять за одномісними столами, які легко трансформуються.

 Кабінети початкових класів оснащені: принтерами, проекторами, ноутбуками. У кожному кабінеті 1 - 4-х класів є осередки: зона відпочинку, мистецький, читацький, математичний, осередок досліджень, осередок вчителя. Класи забезпечені дидактичним матеріалом відповідно до вимог програми.

        Учителі початкової школи проходили курсову перепідготовку, брали участь у  семінарах, досвідом роботи ділилися на засіданнях МО.

         Для покращення результативності навчання і виховання учнів, учителі 1 – 4-х класів  працювали над виробленням єдиних педагогічних вимог, налагоджували індивідуальну роботу, яка дозволяла школярам засвоїти програмовий матеріал свідомо й результативно,  впроваджували методи і форми роботи відповідно до вимог НУШ.

         Особлива увага приділялася збереженню та зміцненню фізичного здоров’я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. Із цією метою активно співпрацювали з батьками, шкільним психологом  Цицик О.А.,  вчителем-логопедом Терешко Г.Я., соціальним педагогом Романик І.Б.

Освітній процес.

2021 – 2022 навчальний рік також був роком змішаного та дистанційного навчання для здобувачів освіти 1 – 11 класів. Учителі мали технічні можливості для забезпечення освітнього процесу засобами дистанційного навчання. У закладі було складено заходи на виконання документів як МОНУ, так і регіональних органів влади. Усі педагогічні працівники склали індивідуальні плани роботи щодо забезпечення виконання освітніх програм засобами онлайн-спілкування з учнями, індивідуальних інтернет-консультацій, відео уроків тощо.

В закладі було створено робочу групу з числа учителів інформатики, яка працювала з учасниками освітнього процесу через платформи Zoom, Google Клас, Viber, Facebook, Тelegram, Google пошту, надавала консультації педпрацівникам стосовно використання сервісів та онлайн-інструментів. Також було активовано і створено окремі групи у Viber: педпрацівників школи, класних керівників,  учнів та батьків класів (окремо кожного), через які здійснювалося інформування учасників груп (ознайомлення із розпорядчими документами, листами МОН України, МОЗ України, розпорядженнями департаменту освіти, роботою Всеукраїнської школи онлайн, проведенням ЗНО та вступної кампанії тощо), оперативний зворотній зв’язок з робочих питань, про проведення тематичних вебінарів, порядок оцінювання учнів, заповнення класних журналів), збиралася оперативна інформація (про хворих учнів, про форми і методи роботи учителів, використані ресурси, стан виконання навчальних планів і програм), проводилося опитування з різних питань (дистанційні технології навчання: погляд учителів, батьків, учнів)

Навчальні матеріали були розміщені учителями на шкільній платформі. Матеріали були згруповані по предметах, учителях та класах. Навчання школярів побудовано вчителями, застосовуючи інтерактивні навчальні матеріали, які містять інструкції, навчальний контент (відео (звичайні та інтерактивні), текст, малюнки тощо), самоперевірку, посилання на розклади телеуроків Всеукраїнської школи онлайн тощо. За допомогою таких навчальних матеріалів здобувачі вивчали нову тему самостійно, повторювали і закріплювали уже вивчене.

Школярі мали можливість поставити питання вчителю через  месенджери, електронну пошту та ін.), аби, стикаючись із труднощами, діти не припиняли виконувати завдання. Протягом тижня педагоги планували роботу із здобувачами зі свого навчального предмета, висвітлювали це на сайті. Щоб організувати роботу комплексно, відштовхувалися від очікуваних результатів, яких мали досягти школярі. Надавали рекомендації здобувачам, як правильно спланувати роботу з метою допомоги правильно розподілити час протягом дня, а також протягом навчального тижня. План для школярів містив рекомендовану дату й час для початку роботи над завданням, терміни виконання останнього, визначений час для консультацій з учителем, посилання на необхідні навчальні матеріали (по можливості) або на платформу, де відбуватиметься робота, пояснення щодо навчання при перегляді уроків по телебаченню.

У ході планування навантаження кожного заняття вчителі намагалися ущільнити обсяг матеріалу, при потребі комбінували матеріал кількох тем в одну.

У рекреації закладу для здобувачів освіти, які в силу різних причин (через відсутність технічних засобів, Інтернету, тощо) не мали можливості працювати онлайн, були виставлені коробки (для кожного предмету окремо), в які можна було покласти зошити з виконаними домашніми завданнями і забрати перевірені. Цією можливістю скористалась чимала кількість здобувачів освіти закладу.

Педагогами проводився облік учнів, охоплених дистанційним навчанням. Їх кількість визначалася, в тому числі, за наявністю виконаних ними робіт. Аналіз показав, що дистанційним навчанням було охоплено близько 95 % здобувачів закладу. Засобами залучення до роботи були телефонні розмови з дітьми та їхніми батьками, індивідуальні відеодзвінки (Viber). Облік успішності навчання здобувачів освіти проводився в індивідуальних записах учителів.

На онлайн засіданнях МО проведено аналіз роботи педагогів під час карантину та воєнного стану, їх зв’язок з адміністрацією закладу, психологічною службою, із здобувачами та батьками.

Підведений підсумок ще одного нелегкого навчального року, року військової агресії росії, поширення коронавірусної хвороби СОVID-19, року дистанційного та змішаного навчання. Завершення 2021 – 2022 навчального року регламентували наступні законодавчі документи:

Наказ МОН України № 274 від 28.03.2022 року «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні», наказу МОН України від 01.04.22р. №290 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-22н.р.», наказу відділу освіти, культури, спорту та туризму Добромильської міської ради від28.04.22р. №64 «Про організоване завершення 2021-22н.р. у закладах ЗСО Добромильської міської ради»

У 2021 –2022 навчальному році початкову школу закінчили 12 учнів, базову – 24  учні та основну – 11 випускників 11-го класу.

 Відповідно до наказу МОН України від 28.02.22р. №232 «Про звільнення від ДПА учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021-22 н.р.», наказу відділу освіти, культури, спорту та туризму».  У свідоцтвах про базову загальну середню освіту та свідоцтвах про повну загальну середню освіту зроблено запис «звільнено».

  Моніторинг  навчальних  досягнень   учнів 5-11 класів

За підсумками навчального року можна зробити висновок, що в закладі склалася система по реалізації освітніх завдань, визначених законами України та Статутом закладу.

За підсумками 2021/2022 навчального року підлягало атестації 125 учнів, в також 12 учнів 4-го класу, 5-9 класів – 102 учні, 10-11 класів -23 учні.

Аналізуючи показники рівня навчальних досягнень учнів 5-9-х класів, можна відмітити покращення навчальних досягнень учнів  майже з усіх навчальних дисциплін. Водночас  спостерігається зниження показника середнього балу навчальних досягнень учнів за 2021/2022 навчальний рік в порівнянні з даним показником за минулий навчальний рік з англійської мови, образотворчого мистецтва, трудового навчання,  всесвітньої історії, правознавства.

Середній бал навчальних досягнень учнів закладу у 2021/2022 навчальному році відповідає високому рівню з фізичної культури (10,17), музичного мистецтва (10,44), середньому рівню з геометрії(6,78), алгебри (6,78) та достатньому рівню з інших предметів. Середній бал навчальних досягнень учнів з навчальних предметів по закладі у 2021/2022 навчальному році відповідає достатньому рівню і становить 8,19 балів, що на 0,28 бала  вище за цей показник у минулому навчальному році.

  • на високому рівні – 24 учнів (19%)
  • на достатньому рівні – 53 учнів (42%)
  • на середньому рівні – 47 учнів (38%)
  • на початковому рівні – 1 учень (1%)

 18 учнів закладу отримали Похвальні листи, 6– Похвальну грамоту «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів».

Кадрове забезпечення

На початок 2021 – 2022 н. р. заклад був забезпечений штатними працівниками на 100 %.

Кадрове забезпечення закладу здійснено у повній відповідності з робочим навчальним планом закладу та п’ятиденним режимом роботи. Освітній процес забезпечують 32 педагогічних працівники. Розстановка кадрів здійснюється відповідно до фаху та їх компетенції. Заклад повністю  укомплектований педагогічними кадрами.

Із загального числа педпрацівників кваліфікаційну категорію мають:

  • спеціаліст вищої категорії – 21
  • спеціаліст І категорії – 5
  • спеціаліст ІІ категорії – 2
  • спеціаліст - 1
  • учитель-методист – 2
  • старший вчитель – 14
  • Відмінник освіти України – 6

Із метою підвищення кваліфікації вчителів у закладі діє система курсової перепідготовки. У 2021 – 2022 навчальному році курсову перепідготовку пройшли усі учителі закладу.

Атестація педагогічних працівників проводилась відповідно до За­кону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників України.

У ході проведення атестації відвідувались уроки, проводились спів­бесіди з учителями, які атестувалися, творчі звіти вчителів, що дало мож­ливість відстежити роботу вчителя під час атестації за різними напрямами.

Атестаційні листи були оформлені вчасно. Атестаційні матеріали підготовлені компетентно, спостерігалася принциповість шкільної комісії у встановленні та підтвердженні кваліфікаційних категорій, висновки комісії глибоко обґрунтовані. При проходженні атестації враховувалася наступність у категоріях, званнях та нагородах.

У цьому навчальному році було проатестовано 2 вчителів. Це учителі початкової школи: Мачишин Т.М. та Кріль О.В.

 За результатами атестації

  • Підтверджено:

вищу категорію – 2

звання «Старший учитель» – 2. 

                                 Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами у 2021/2022 навчальному році здійснювалася відповідно до закону України «Про освіту» (зі змінами), «Про загальну середню освіту» (зі змінами),  Концепції Нової української школи, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 14 серпня 2013 року № 1176.

Проблемне питання роботи закладу

«Підвищення результативності та якості освітнього процесу шляхом реалізації творчого потенціалу вчителя в умовах пріоритету розвитку особистості учня.»

     У 2021/2022  навчальному році роботу закладу було  спрямовано на вирішення таких пріоритетних завдань:

- ефективна підготовка педагогів до освітньої діяльності в умовах упровадження Концепції Нової української школи;

- надання методичної, інформаційної, консультативної допомоги педагогічним працівникам;

 - упровадження інноваційних, нетрадиційних форм проведення методичних заходів на основі диференційованого підходу;

- підвищення якості кожного уроку, формування в учнів внутрішньої мотивації до навчання, пізнавальної активності;

- підтримка та запровадження інноваційних, інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес;

- якісна підготовка учнів до ДПА;

- активізація роботи з підготовки обдарованих учнів до участі в олімпіадах і конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт МАН;

- створення виховного простору у закладі освіти, формування ціннісних орієнтирів;

- посилення громадянської та національно-патріотичної спрямованості освітнього процесу;

- переорієнтація практики виховної роботи в закладі освіти у напрямі створення безпечного середовища для дітей, налагодження діалогу та довіри між педагогами, учнями та батьками;

 - налагодження міжвідомчої взаємодії щодо проведення профілактичної роботи з питань запобігання протиправній поведінці, алкогольній та наркотичній залежності дітей та учнівської молоді;

 - активізація роботи щодо охоплення дітей якісною позашкільною освітою, удосконалення роботи гуртків та секцій;

- створення умов для навчання, виховання, фізичного розвитку дітей, збереження та зміцнення їх здоров’я;

- забезпечення рівного доступу дітей з особливими освітніми потребами до якісної шкільної освіти.

            Відповідно до наказу  від 03.09.2021 №  «Про організацію методичної  роботи з педагогічними працівниками у 2021/2022 навчальному році» наявна така структура методичної роботи:

-          колективні форми роботи: педагогічна рада, методична декада, методичні наради;

-          групові форми роботи: методичні об'єднання закладу  (учителів початкових класів,   природничо-математичного циклу, суспільно-гуманітарного циклу, учителів естетичного циклу, трудового навчання та фізкультури, класних керівників,), творчі групи (лабораторії) по впровадженню інноваційних технологій, групи педагогів (методичні студії): «Педагог-майстер», «Педагог-професіонал», «Педагог-початківець»; фахові семінари; 

-          індивідуальні форми роботи: робота вчителів над індивідуальною темою самоосвіти, творчі звіти вчителів,  що атестуються, взаємовідвідування уроків, курси підвищення кваліфікації, індивідуальні консультації, робота з творчими учителями, робота з малодосвідченими та молодими  учителями, участь у професійних конкурсах.

Управління методичною роботою здійснювалося методичною радою закладу, яка координувала діяльність та визначала зміст роботи методичних структур закладу освіти.

Протягом року на засіданнях методичної  ради обговорювалися питання про:

  • Концепцію Нової української школи та пріоритетні напрямки роботи у 2021/2022 навчальному  році;
  • організацію роботи щодо узагальнення та розповсюдження ефективного педагогічного досвіду вчителів закладу;
  • інноваційну діяльність педагогічних працівників закладу;
  • особливості роботи з молодими спеціалістами;
  • організаційно-методичний супровід упровадження нових навчальних програм для 4 класу;
  • підсумки роботи з обдарованими учнями та результати участі учнів у Всеукраїнських олімпіадах  з базових дисциплін та МАН;
  •  ефективність уроку-результат організації діяльності учнів (аналіз методичної декади);
  • узагальнення ефективного педагогічного досвіду;
  • результати моніторингу стану навчання предметів та виконання програм.

З метою підвищення  інформаційно-технологічної компетентності вчителів у 2021/2022 навчальному році продовжено роботу методичного практикуму «ІТ компетентність педагога» особливо під час проведення дистанційного навчання.

У 2021/2022 навчальному році працювало 4  предметних методичних об’єднань  та методичне об’єднання  класних керівників.

-                     МО вчителів  початкових класів  працювало над методичною темою «Створення оптимальних психолого-педагогічних умов для формування компетентної особистості молодшого школяра в умовах впровадження нового Державного стандарту » (керівник: Мачишин Т.М.);

-                     МО вчителів природничо-математичного циклу - «Реалізація компетентнісного підходу на уроках предметів природничо-математичного циклу в умовах оновлення змісту освіти» (керівник: Гуменчик Н.Б.);

-                     МО вчителів суспільно--гуманітарного циклу - «Формування ключових та предметних компетентностей учнів на уроках предметів гуманітарного циклу в умовах оновлення змісту освіти» (керівник:Комнатовська Н.В. );

-                     МО вчителів естетичного циклу, трудового навчання, фізичної культури  - «Використання форм і методів сучасних педагогічних технологій в організації освітнього процесу з метою розвитку особистості учня» (керівник: Ситик Л.І.);

-                     МО класних керівників - «Виховання духовної культури особистості та створення умов для формування соціальної активності дитини» (керівник: Войтович О.Т.).

На засіданнях методичних об’єднань  учителі ознайомлювалися з методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо викладання навчальних дисциплін у 2021/2022 навчальному році, нормативними документами щодо ведення журналів, використання навчальної літератури в освітньому процесі, проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад,  Міжнародних конкурсів з української мови імені П. Яцика та Т.Г.Шевченка, закінчення навчального року.

Педагоги аналізували результати моніторингу навчальних досягнень, підсумки участі учнів закладу в олімпіадах та конкурсах, знайомилися з аналітичними матеріалами про виконання навчальних програм, розглядали питання про підвищення результативності освітнього процесу шляхом  упровадження інноваційних технологій  тощо.

Так, наприклад,  учитель зарубіжної літератури Ільчишин  Ж.М. розмістила  у журналі «Зарубіжна література в школах України»  розробку  уроків: «Наскрізні лінії на уроках зарубіжної літератури», «Сторітелінгові технології на уроках зар. літератури», «Синтез мистецтв на уроках зарубіжної літератури». Жанна Миколаївна стала переможцем ІІ ступеня конкурсу «На крилах зарубіжної літератури у номінації «Позакласний захід» та конкурсу «Панорама ідей: урок зарубіжної літератури» ІІ ступеня.

            Відповідно до Річного плану  та з метою активізації роботи вчителів закладу, удосконалення форм і методів їх роботи, спрямованих на підвищення якості навчальних досягнень здобувачів, виявлення міжпредметних зв’язків, поглибленого вивчення шкільних предметів, всебічного розвитку та формування інтересу здобувачів до навчальних предметів, стимулювання до роздумів, активного пошуку, дослідження, самостійного опрацювання додаткових інформаційних джерел, підтримки творчої праці вчителів, а також для загального керівництва методичними об’єднаннями закладу, вивчення і впровадження в освітній процес кращого педагогічного  досвіду та інновацій у період з 15.12.2021 по 26.12.2021 було організовано проведення предметної декади  «Роль контролю та стимулювання навчальної діяльності  у підвищенні рівня якості знань учнів». Основними  завданнями методичної  декади було:

-          виявлення та максимальне розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника;   

-          удосконалення інформаційного забезпечення педагогічних працівників;

-          створення умов для професійного самовдосконалення;

-          надання допомоги педагогічним працівникам з питання організації контролю та об’єктивної оцінки знань учнів.

 У ході декади заплановані  відкриті уроки та позакласні заходи проведені були не всі у зв’язку з дистанційним навчанням. Провели відкриті уроки в очному режимі такі вчителі як Гиз О.Я. (урок хімії в 9-му класі; Кріль О.В. урок математики у 3-му класі ; Мачишин Т.М. з української мови у 4-му класі ; Ситик В.В. урок фізичної культури у 7-му класі «Гімнастика»; Мисько Л.В. урок української мови у 8 класі. На жаль, у зв,язку з карантином  та воєнним станом заплановані відкриті уроки відбулися в он-лайн режимі:

Всі уроки були проведені на достатньому та високому рівнях.

Згідно перспективного плану вивчення ефективного  педагогічного  досвіду у 2021/2022 навчальному році  вивчався досвід  роботи вчителя 3-го класу Кріль О.В. та вчителя 4-го класу Мачишин Т. М. .

З метою створення умов для професійного самовдосконалення педагогічних працівників та удосконалення  педагогічної майстерності по здійсненню контролю та оцінювання за рівнем навчальних досягнень учнів адміністрацією закладу та колегами були відвідані уроки молодих спеціалістів (до 8 років педстажу), зроблений детальний аналіз проведених уроків, надана методична допомога.

Навчання на курсах підвищення кваліфікації  педагогічних працівників здійснювалася згідно розробленого плану – графіку, з урахуванням термінів атестації. Навчалися  на курсах підвищення кваліфікації при ЛОІППО

Одним із завдань методичної роботи було здійснення моніторингових досліджень якості освіти. Моніторингові дослідження рівнів навчальних досягнень учнів із базових дисциплін проводились у 4, 5-9 класах за результатами семестрового та річного оцінювання. Результати моніторингу аналізувались на засіданнях методичних об’єднань закладу, нарадах при директорі, ухвалювались рішення щодо підвищення якості знань здобувачів освіти.

 Протягом 2021/2022 навчального року проводилися моніторингові дослідження стану навчання біології, природознавства, географії та фізичної культури. Відповідно до програм моніторингу вивчено виконання навчальних планів та програм, відвідано та проаналізовано уроки,  перевірено ведення документації, класних журналів, календарно-тематичне планування навчального матеріалу, проведено  співбесіди з вчителем  щодо використання навчальних програм, підручників  та посібників. Підготовлено аналітичні матеріали за підсумками перевірки та видано відповідні накази, які розглянуто на нарадах при директору.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновок, що колектив закладу в основному реалізував мету навчання, розвитку та виховання учнів, поставлену на початку 2021/2022 навчального року, та виконав план методичної роботи. Актуальним залишається питання щодо активного залучення педагогічних працівників до участі у професійних конкурсах, створення  педагогами персональних сайтів (блогів).    

 

 

Організація освітнього процесу

 Виконання навчального плану та навчальних програм

Педагогічний колектив у 2021/2022 навчальному році  працював за Освітніми програмами та Навчальним планом, які були погоджені відповідно нормативних вимог.

Освітні програми закладу складені відповідно:

·         для 1-2 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1272);

·         для 3 класів – Державного стандарту початкової освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273);

·         для 4 класів – Державного стандарту початкової  освіти (2018), типових освітніх програм (наказ МОН від 08.10.2019 № 1273).

·         у 5-9 класах освітній процес здійснювався відповідно до таких типових освітніх програм: «Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», затверджена наказом МОН від 20.04.2018 № 405;

·         у 10-11 класах освітній процес здійснювався відповідно до таких типових освітніх програм: «Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня», затверджена наказом МОН від 20.04.2018 № 405.

Навчальний план закладу  складається із інваріантної складової, сформованої на державному рівні, яка включає обов'язкові для вивчення всіма учнями предмети, та варіативної складової, у якій передбачено додаткові години на предмети інваріантної складової, предмети за вибором, індивідуальні та групові заняття.

Аналіз  свідчить про те, що навчальні програми виконано з усіх предметів у повному обсязі.

Водночас спостерігається незначне розходження у годинах за календарними планами та фактично проведеними уроками

.Кількість контрольних робіт, запланованих на 2021/2022 навчальний  рік, виконана всіма учителями. Кількість практичних, лабораторних робіт виконана з хімії, фізики, географії, біології, інформатики, природознавства, історії України, всесвітньої історії. Уроки розвитку зв’язного мовлення  проведені за планом з української мови, української та зарубіжної літератури. Практична частина програми, де це передбачено, виконана. Зміст уроків, записаний у класних журналах, відповідає змісту навчальних програм.

Учителі  виконували програму  шляхом ущільнення матеріалу.

  За результатами перевірки встановлено, що станом на 01.06.2022р. інваріантна та варіативна складові частини навчального плану виконані. Практична частина навчальних програм виконана: кількість контрольних робіт, уроків розвитку зв'язного мовлення, контрольних переказів і творів відповідає запланованим. Кількість практичних, лабораторних робіт відповідає програмним вимогам.

     Адміністрацією закладу були розроблені заходи з ліквідації відставання у виконанні навчальних програм, які передбачали:

 -   інтенсифікацію навчального процесу,

-    ущільнення матеріалу.

     Питання  про  виконання  навчальних  програм  розглянуто на  нарадах при директорі та засіданні педагогічної ради.

 

Робота психологічної служби

У 2021 – 2022 н. р. психологічна служба працювала відповідно до складеного плану. В умовах воєнного стану багато дітей,особливо з числа внутрішньо переміщених, потребувала психологічної підтримки.  Тому проводилися бесіди не лише з учнями, а й з їхніми батьками. Більшість занять проводилися в онлайн-форматі з використанням платформи Zoom.

Виховна діяльність

Виховна діяльність здійснювалася згідно з Програмою щодо реалізації завдань, визначених в Указі Президента України від 15.03.2021 року № 258 «Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя», Програмою правової освіти та виховання й річним планом виховної роботи школи.

На засіданні методичного об’єднання класних керівників були розглянуті питання: «Роль та місце батьків в системі виховної роботи класного керівника, сучасні тенденції в їх організації та проведенні», «Дії класного керівника по виявленню відхилень в соціальній поведінці учня, схильності до суїциду», «Нові моделі управління виховним процесом».

Виховна робота проводиться за такими напрямками:

 ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави, ціннісне ставлення до людей, ціннісне ставлення до природи, ціннісне ставлення до праці, ціннісне ставлення до мистецтва, ціннісне ставлення до себе.

Основна увага адміністрації в процесі  керівництва виховним процесом звертається на органічне поєднання навчання і виховання, на знання індивідуальних рис і особливостей дитини, встановлення взаємин співробітництва в освітньому процесі.

У закладі стали традиційними наступні форми виховної роботи: тематичні тижні та місячники, декади, зустрічі, конференції, круглі столи, квести, диспути, бесіди, тренінги, свята, подорожі, екскурсії та ін., але основною формою роботи є виховні справи, до проведення яких класні керівники підходять з особливою відповідальністю. Щотижня класні керівники проводять тематичні, інформаційні бесіди з учнями,  на  яких обговорюють основні події в житті школи, села, області,  держави, світу.

Системною була робота закладу, спрямована на розвиток правової свідомості особистості, профілактику негативних явищ в учнівському середовищі та формування навичок здорового способу життя, роз’яснення батькам відповідальності за виховання дітей. З цією метою в закладі проводились: Місячник правових знань, тиждень захисту прав дитини, бесіди, індивідуальні консультації, тренінги, лекторії для батьків та учнів тощо. Велася активна співпраця зі службою у справах дітей, відділом ювенальної превенції.

З метою формування громадянина-патріота та ціннісного ставлення до людей, вироблення готовності у будь-який час стати на захист Батьківщини, оволодіння військовими і військово-технічними знаннями, вивчення бойових традицій Збройних сил України в закладі з 14 по 18 жовтня 2021 р. пройшов тиждень військово-патріотичного виховання, у конкурсі «Сурми звитяги» заклад отримав І загально-командне місце. З 11 листопада по 07 грудня 2021 р. відбувся Місячник військово-патріотичного виховання  до Дня  Збройних Сил України, 22 січня проведені заходи до Дня Соборності України. У ході місячника були проведені зустрічі із воїнами АТО,   конкурс плакатів «Я і моя Батьківщина», конкурс малюнків на асфальті «Моя Україна», ярмарка (виручені кошти були направлені на потреби воїнам, які захищають нашу державу), а також «Різдвяний Смаколик», «Велекодний кошик»(передано продукти харчування воїнам), відвідування людей похилого віку», проведено виховні години по класах «Шануймо ветеранів», військово-спортивне свято «Козацькі розваги» (9 – 11кл.), акція «Єдина Україна».

Із соціального паспорту школи:

  • діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 2;
  • здобувачі освіти з багатодітних сімей –28 ;
  • здобувачі освіти із малозабезпечених сімей –14 ;
  • здобувачі освіти, сім’ї яких перебувають в складних життєвих обставинах – ;
  • діти з особливими освітніми потребами – 1;
  • здобувачі освіти з інвалідністю – 2;
  • здобувачі освіти, батьки яких були або є учасниками АТО(ООС) – 8;
  • здобувачі освіти, із сімей внутрішньо переміщених осіб (ВПО) – 9

В повній мірі здійснювався соціально-психологічний супровід даних категорій дітей, а також обдарованих учнів, дітей з функціональними обмеженнями, невстигаючими.

Робота, що проводиться колективом закладу дала свій результат: на даний момент у закладі відсутні учні, які знаходяться на обліку у відділі кримінальної міліції.

Реалізуючи національні, державні та галузеві програми, психологічною службою проводилась робота по профілактиці тютюнопаління, алкоголю, ВІЛ-інфекції, наркоманії, булінгу, суїциду, торгівлі людьми та інших негативних явищ через розвивальні, просвітницькі, корекційні заняття та проведення тематичних днів та акцій.

У педагогічній, психологічній, соціальній просвіті працівники служби є найактивнішими у педагогічному колективі

Активно діє у закладі шкільний парламент, шкільні міністерства. В їх полі зору  волонтерська робота, спортивні та інтелектуальні змагання, театралізовані вечори, екологічна робота, контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, тощо.

Значну допомогу у роботі надає публічна бібліотека (Андрусишин Г.Т.).

Це – забезпечення учнів підручниками та художньою літературою, вчителів – соціальною, фаховою літературою; проведення літературних вікторин, виставок, бібліотечних уроків, що сприяє пропаганді книжки.

Протягом 2021 – 2022 навчального року у закладі тривала робота логопедичного пункту, логопед – Терешко Г.Я. У ході обстеження у вересні 2021 року усного мовлення учнів 1 класу та переобстеження писемного мовлення учнів 2 – 4 класів було виявлено 7 дітей з порушенням мовлення різного характеру. Корекційна робота проводилася згідно з розкладом занять у позаурочний час із використанням різних корекційних та ігрових методик і технологій, достатньої кількості дидактичного матеріалу. Загалом, впродовж року була організована робота по корекції усного та писемного мовлення  в результаті якої в 7 учнів виправлено звуковимову, в 5 учнів мовленнєві порушення виправлено повністю, у 1 учня – виправлено частково, а 1 учня залишено для подальшої корекційної роботи на наступний навчальний рік.

У минулому навчальному році приділялась велика увага організації харчування та безпечних умов навчання.

На базі закладу організовано буфетне харчування учнів. Шкільний харчоблок забезпечений необхідною кількістю посуду, миючими та деззасобами. Ведеться журнал контролю  готової продукції, асортименту випічки. Питання організації харчування знаходиться на постійному контролі адмініст­рації та шкільної комісії. Питний режим організовано згідно санітарно-гігієнічних вимог.

100% учнів початкової школи, діти сироти та діти учасників АТО харчуються безплатно або на умовах співфінансування. Щоденно близько 70% учнів 5 – 11-х класів організовано споживали випічку та напої.

За 2021 – 2022 навчальний рік проведено капітальний ремонт актової зали,  проведено естетичне оформлення холу першого поверху та сходової клітки, оформлено фотозону, створено екологічну кімнату.

Медичне обслуговування учнів закладу здійснює фельдшер. Профілактичні, санітарно-гігієнічні та протиепідемічні заходи проводяться. За результатами медогляду 2021 року всіх учнів розподілено по групах здоров’я та групах по фізкультурі.  У закладі проводиться просвітницька робота з учнями, техперсоналом, учителями, батьками. Випускаються санбюлетні: про грип, гельмінтози, педикульоз, вірусний гепатит, Covid – 19, наркоманію, травматизм, кір, туберкульоз, дифтерію.

 Заклад  не забезпечується медикаментами для надання невідкладної медичної допомоги здоувачам та працівникам закладу.

Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в закладі знаходиться під щоденним контролем адміністрації закладу. Розроблені інструкції згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці.

У серпні – вересні наказами по закладу призначено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності, попередження дитячого травматизму, відповідальних за електрогосподарство в закладі тощо.

У закладі є всі необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці працівників та учнів закладу. Відпрацьована програма вступного та первинного інструктажів. Питання безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях, в навчальному закладі, правила дотримання санітарно-гігієнічних вимог та норм у зв’язку із поширенням коронавірусної хвороби Covid – 19, воєнного стану були обговорені на класних та батьківських зборах початкової, основної та старшої школи.

Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі закладу. Видаються по закладу відповідні накази («Про підготовку будівлі закладу до роботи в осінньо-зимовий період», «Про забезпечення пожежної та техногенної безпеки», «Про забезпечення протипожежного захисту навчального закладу» тощо). У  випадку аварійних ситуацій, що можуть виникнути в закладі, розроблений план, де визначені обов’язки і порядок дій відповідальних осіб. На випадок відсутності води створений її запас. На зимовий період у закладі був створений запас солі, піску, є в наявності інструмент, що дозволило дуже швидко приводити територію закладу в порядок. У випадку виникнення НС колектив ознайомлений з порядком дій в залежності від ситуації (завдяки навчанню та тренуванням).

Організована робота з попередження учнівського травматизму. Це просвітницька, профілактична та роз’яснювальна  робота, яка має дуже важливе значення: рейди, тижні, Місячники, Дні гігієни, День ЦЗ, тренінги, бесіди з питань ОП, БЖ, основ здоров’я тощо. Останні фіксуються в класних журналах на відповідних сторінках. Питання ОП, ТБ, БЖ заслуховуються на нарадах при директорові, педрадах, узагальнюються наказами по закладу. На належному рівні організовано чергування адміністрації, вчителів та технічних працівників. На початок навчального року було оформлено необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах підвищеної небезпеки та шкільному приміщенні.

З року в рік покращується матеріальна база закладу. Адміністрація закладу спільно з учительським колективом, обслуговуючим персоналом, меценатами намагається створити умови для роботи і навчання, відремонтувати та довести до норм та вимог сьогодення навчальні кабінети, забезпечити заклад новим сучасним обладнанням. Кожного року виконуються капітальні та косметичні ремонти, є висновки державної санітарно-епідеміологічної служби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, дозвіл пожежної частини, протоколи замірів опорів ізоляції електромережі. Більшість кабінетів і класних кімнат відповідає типовим перелікам та вимогам навчальних програм. 

Фінансування потреб закладу проводиться бухгалтерією відділу освіти,культури ,спорту та туризму Добромильської міської ради. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати працівникам закладу, вчасно виплачувалися кошти за спожиту закладом електроенергію, водопостачання, тепло. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, заклад не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв, водо- та теплопостачання.

Створена належна навчально-матеріальна база дає можливість поліпшувати і удосконалювати роботу закладу за оптимальним режимом.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю всім: учителям – за творчість, за любов до своєї професії, батькам, спонсорам та благодійникам – за розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю, технічному персоналу – за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території закладу. Віримо у перемогу, віримо ЗСУ, Україна – понад усе.

.

Немає коментарів:

Дописати коментар