План роботи соціального педагога

 

Затверджено                                                                                             

Директор                                                                                                  

ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Нове Місто                                                                    

_________Л.В.Полюга                                                                          

 

План

роботи соціального педагога

ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Нове Місто

Романик Ірини Богданівни

на 2022 - 2023 навчальний рік

 Вступ

Соціальний педагог це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженні впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини.

План роботи соціального педагога складено відповідно до наступних нормативно-правових документів:

1.     Закон України «Про освіту» (від 05.09.2017р.№2145-VIII).

2.     Закон України «Про соціальну роботу з дітьми та молоддю» (№ 2558- ІІІ від 21.06.2001р.).

3.     Закон України «Про професійно-технічну освіту» (№ 103/98 – ВР від 19.12.2006р зі змінами).

4.     Закон України «Про попередження насильства в сім'ї» (№ 2789-ІІІ від 15.11.2001р.).

5.     Закон України «Про охорону дитинства» (№2402-ІІІ від 26.03.2001р. зі змінами і доповненнями).

6.     Закон України «Про протидію торгівлі людьми» (№3739-17 від 20.09.2011р.).

7.     Закон України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» (№ 2961-15 від 01.01.2006р.).

8.     Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» (№1613-ІІІ від 23.03.2000р. зі змінами і доповненнями).

9.     Наказ МОН «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України» (№616 від 02.07.2009р.).

10.          Лист Міністерства освіти і науки України від 05.09.2018 № 1/9-529 «Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України».

11.          Лист Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 № 1/9-487 «Про пріоритетні напрямки роботи психологічної служби у системі освіти України на 2018-2019н.р.».

12.          Етичний кодекс соціального педагога.

13.          Посадова інструкція соціального педагога.

14.          Нормативи часу на основні види роботи соціального педагога та ін.

Станом на 1 вересня в школі навчається 182 учні, 11 класів ( всі класи по одному).

Тема школи: «Реалізація творчих здібностей, схильностей, уподобань кожної дитини шляхом індивідуально-особистісного підходу під час організації навчально-виховного процесу».

Тема соціального педагога: «Профілактика девіантної поведінки школярів».

Пріоритетні напрямки роботи на 2022 – 2023 н. р.:

·        профілактика булінгу;

·        допомога в адаптації 1-5-х класів;

·        робота з ВПО;

·        просвітницька робота щодо ЗСЖ;

·        профорієнтаційна робота з учнями;

·        профілактика насильства;

·        профілактика негативних явищ серед учнівської молоді;

·        розвиток позитивних моральних якостей у дітей;

·        робота з обдарованими дітьми.

 

№ п/п

Функції по роботі з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, органами держадміністрацій та місцевого самоврядування

Термін проведення

Де і з ким проводиться

І. Діагностичні

1.

Соціальна паспортизація 1-11-х класів

Вересень

Класні керівники

2.

Формування бази даних соціально-незахищених категорій

Вересень

 Учні 1-11 кл., класні керівники

3.

Проведення методики соціометрія (діагностика соціально-психологічного клімату в колективі)

Протягом першого семестру

Учні 5-9-х класів

 

4.

Соціально-педагогічні дослідження з метою діагностики процесу адаптації  учнів 1-х та 5-х класів (спостереження на уроках та перервах, бесіди з учнями)

Вересень, жовтень

Учні 1-х, 5-х, 10-х класів

5.

Проведення спостережень, анкетувань серед учнів з метою виявлення булінгу: «Що я знаю про булінг?»

Протягом року

Учні 1-11-х класів

6.

Проведення соціально-педагогічних досліджень щодо виявлення рівня знань учнів про свої права: «Чи знаю я свої права?»

Листопад

Учні 5-9 класів

7.

Проведення анкетування  «Моє ставлення до школи»

Жовтень

Учні 4-9 класів

8.

Проведення анкетувань щодо виявлення поширеності негативних явищ серед учнівської молоді

Лютий

Учні середніх та старших  класів

9.

Спостереження на уроках та перервах за дітьми з особливими потребами

Протягом року

Діти з особливими потребами

10.

Проведення соціально-педагогічного дослідження щодо виявлення насильства в сім'ї, класі та позашкільному середовищі (анкета: «Молодь і насильство в суспільстві»)

Протягом першого семестру

 Учні 1-11-х класів

11.

Анкетування учнів 9-11 класів з проблеми ВІЛ/СНІД серед

Грудень

Учні 9-11-х класів

12.

Анкетування на тему: «Ваше ставлення до спілкування в мережі Інтернет»

Лютий

Учні 8-10-х класів

13.

Проведення анкетування на тему: « Класний керівник очима вихованців»

Грудень

Учні 5-9-х класів

14.

Профорієнтаційна діагностика старшокласників

Березень, квітень

Учні 9-11-х класів

15.

Виявлення обдарованих дітей

Протягом року

Всі учні

16.

Виявлення соціальних проблем у ВПО

Протягом року

ВПО

17.

Індивідуальна та групова діагностика учнів, батьків, вчителів за запитом

Протягом року

Учні, батьки, вчителі

 

ІІ. Прогностичні

18.

Передбачення результатів проведених соціально-педагогічних досліджень

Протягом року

Соціальний педагог

19.

Проведення опитувань, анкетувань, тренінгів, ділових ігор з школярами з метою виявлення учнів «групи ризику» для прогнозування зниження успішності та виявлення дезадаптації

Протягом року

Соціальний педагог

20.

На основі досліджень здійснити прогнозування соціального супроводу дітей «групи ризику», супроводу учнівського колективу та надати рекомендації для спільної роботи з класними керівниками, вчителями  

Протягом року

Соціальний педагог

21.

Відвідування уроків з метою спостереження за учнями, що потребують соціальної допомоги

Протягом року

 Всі учні

ІІІ. Консультативні

22.

 Консультування учнів пільгових категорій

Протягом року

Учні пільгових категорій

23.

 Надання консультативної підтримки дітям з внутрішньопереміщених сімей

Протягом року

Діти з внутрішньопереміщених  сімей

24.

Надання консультацій та рекомендацій учням, батькам, вчителям з проблеми булінгу в учнівському середовищі

 

Протягом року

Всі учні, батьки, вчителі

25.

 Надання рекомендацій вчителям, батькам учнів 1-х, 5-х класів з питань адаптованості дітей до умов навчання в школі

Жовтень, листопад

Вчителі, батьки учнів 1-х та 5-х класів

26.

Консультування учнів 9-11-х класів з питань професійного самовизначення 

Березень, квітень

Учні 9-11-х класів

27.

 Проведення консультацій для учнів, батьків з проблеми насильства

Протягом року

Учні, батьки

28.

Надання рекомендацій вчителям у роботі з учнями, схильними до девіантної поведінки

Протягом року

Вчителі

29.

Проведення індивідуальних та групових консультацій учнів, батьків, вчителів за запитом

Протягом року

Учні, батьки, вчителі

 

ІV.Захисні

30.

 Покращення умов соціально-педагогічної адаптації

Вересень, жовтень

Учні 1-х, 5-х класів

31.

 Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками

Протягом року

Соціальний педагог

32.

 Контроль за дотриманням прав дитини та виконанням своїх обов'язків батьками, опікунами

Протягом року

Соціальний педагог, спеціалісти

33.

 Залучення організацій та  установ з якими співпрацює соціальний педагог для захисту прав дитини

За потребою протягом року

Залучені організації

34.

 Проведення тренінгових занять з формування позитивної психологічної атмосфери

Протягом року

Всі учні

35.

Проведення просвітницьких заходів

Протягом року

Учні, батьки, вчителі

36.

Індивідуальна робота з учнями

Протягом року

Учні

V. Профілактичні

37.

Проведення занять по профілактиці булінгу («Ми проти булінгу», « Обережно! Кібербулінг!», Проведення мирилок з молодшими школярами, малюнки про булінг)

 

Вересень

Всі учні

38.

Профілактика дезадаптації у 1 та 5 класах: «Я уже першокласник…» (1 клас), «Давайте познайомимось», «Що таке дружба?»  (5клас).

Вересень, жовтень

Учні 1-х, 5-х  класів

39.

Проведення занять до Міжнародного дня миру

(« Ми за мир на Землі», «Хай буде мир на Україні», розмальовування малюнків та виготовлення голубів миру).

Вересень

Всі учні

40.

Заняття до Дня захисників України та Дня козацтва (розмальовування малюнків, квест про козаків)

Жовтень

Учні 2-8 класів

41.

Заняття з розвитку позитивних моральних якостей  до Дня толерантності «Вчимося бути толерантними», «Що таке толерантність?», «Доброта врятує світ»)

Листопад

Учні 5-9-х класів

42.

Проведення занять щодо ознайомлення  учнів з їхніми правами: «Пізнаємо право», «Права людини».

Листопад

Учні 5-9-х класів

43.

Профілактичне заняття на тему: «ВІЛ-інфекція. СНІД»

Грудень

Учні 9-11 класів

44.

Профілактика насильства в школі, сімї та позашкільному середовищі

Протягом року

Учні 1-11-х класів

45.

Проведення лекцій, семінарів з проблем попередження поширеності тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії: «Алкоголь – чому це небезпечно?», « Шкідливість куріння».

Протягом року

Учні 5-11-х класів

46.

Профілактика інтернет-залежності: «Загрози, що надходять з Інтернету», «Безпечний Інтернет», «Кібербулінг», «Інтернет: користь та шкода».

Лютий

Учні 8-10 класів

47.

Проведення профілактичних занять про ЗСЖ

Квітень

Всі учні

48.

Заняття до Дня Землі, виготовлення аплікацій

Квітень

Учні 1-6-х класів

49.

Проведення заходів до Дня матері, Дня сімї та Дня вишиванки

Квітень

Всі учні

50.

Проведення занять до Дня захисту дітей

Червень

Всі учні

VІ. Соціально-перетворювальні

51.

Сприяння адаптації учнів 1-5-х класів

Вересень, жовтень

Учні 1-5-х класів

52.

Здійснення соціально-педагогічного патронажу соціально- незахищених категорій дітей

Протягом року

Соціальний педагог

53.

Індивідуальна соціально-перетворювальна робота з учнями схильними до асоціальної поведінки, через проведення просвітницьких заходів

Протягом року

Учні 5-11-х класів

54.

Сприяння соціально-професійному самовизначенню особистості та адаптації в соціумі

Березень

Учні 9-11-х класів

 

VІІ. Організаційні

55.

Написання річного плану роботи

Серпень

 

56.

Написання місячних планів роботи

Щомісяця

57.

Добір соціально-педагогічного інструментарію

Постійно

 

58.

Складання соціальних паспортів

Вересень

59.

Підготовка навчальних, розвивальних, профілактичних програм 

Протягом року

 

60.

Підготовка до проведення бесід, тренінгів, семінарів

Протягом року

 

61.

Робота по самопідготовці

8 годин на місяць

 

62.

 Участь у семінарах, методичних об'єднаннях соціальних педагогів

Протягом року

 

61.

Систематичне оформлення необхідної документації

За потребою протягом року

 

63.

Робота з документами (опрацювання нормативно-правових актів)

Протягом року

 

64.

Обстеження житлово-побутових умов дітей-сиріт, дітей з багатодітних сімей та інших категорій за запитом

За потребою

Учні різних категорій

65.

Складання акту обстеження житлово-побутових умов, оформлення інших документів

За потребою

 

66.

Участь у нарадах при директорові

Протягом року

 

67.

Обробка результатів соціально- педагогічних досліджень

Протягом року

 

68.

Підготовка статистичного та аналітичного звітів

Раз в семестр

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар