Затвержено
Директор
ЗЗСО І-ІІІ ст. с.Нове Місто
_________ Л.В.Полюга
План
роботи
практичного психолога
ЗЗСО
І-ІІІ ст.. с. Нове Місто
Цицик
Олени Анатоліївни
на
2022 -2023 н. рік
Вступ
Склад психологічної служби в закладі
освіти:
практичний психолог (0,5 ставки)
Нормативно-правові документи, на основі
яких укладено план роботи:
План роботи психологічної служби ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Нове Місто на 2022-2023 навчальний рік складено
відповідно до:
•
Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;
•
Про затвердження Положення про психологічну службу в системі освіти України
(Наказ Міністерства освіти і науки України №509 від 22.05.2018 р.);
• Лист МОН від 27.07.2020 №
22.1/10-1495 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у
системі освіти на 2020-2021 н.р."
•
"Типового Положення про центри практичної психології і соціальної
роботи" (Наказ Міністерства освіти і науки України №385 від 14.08.2000
р.);
•
листа Міністерства освіти і науки України №1/9-529 від 05.09.2018 р. Про
документацію працівників психологічної служби у системі освіти України;
•
"Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних,
загальноосвітніх та інших навчальних закладів ” (наказ від 19.19.2001р. №691);
•
Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-557 від 28.10.2014 р. Методичні
рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних
закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав
дітей ;
•
Наказу Міністерства освіти і науки України від 01.02. 2010 № 59 Про
вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми;
•
«Про охорону дитинства» (зміни до Закону);
•
«Про забезпечення організаційно – правових умов соціального захисту дітей-сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування»;
•
Указ Президента України від 30.12.2000 № 1396/2000 «Про додаткові
заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей»;
•
Наказу Міністерства освіти і науки України від 01.06. 2005 № 330
«Щодо захисту законних прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених
батьківського піклування»
•
Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому
насильству в умовах воєнного стану в Україні»;
•
Лист МОН від 12.04.2022 №
1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу
про військові позицій Збройних сил України»;
•
Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного
виховання в закладах освіти України»;
•
Лист МОН від
27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації
освітнього процесу в 2022/23 навчальному році»
•
Лист МОН від 02.08.2022 №1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у
системі освіти в 2022/2023 навчальному році»
·
Етичний
кодекс психолога прийнятий 20.12.1990
року.
·
Посадова
інструкції практичного психолога закладу
освіти.
І. Аналітична частина
Головним завданням служби за 2021-2022
н. р. було:
·
Забезпечення якісного психологічного супроводу навчально-виховного процесу;
·
Науково-методичне і практичне забезпечення просвітницької роботи з
педагогами, учнями та батьками;
·
профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, превентивну освіту, профілактику
девіантної і ризикованої поведінки підлітків; формування толерантної
особистості;
·
Розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів,
формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості;
·
Надання психологічної допомоги переміщеним особам та сім’ям учасників
військових дій;
·
Створення сприятливих умов для розвитку дитини, надання допомоги дітям з
особливими освітніми потребами, встановлення зв’язків і дружніх відношень
між учнем, сім’єю та школою;
·
За допомогою форм роботи служби, а саме: консультативної ,
психодіагностичної, корекційної та розвивальної, досліджували період
адаптації учнів ( 1, 5, 10 класи), особистісні особливості підлітків (
6-9 класи), визначали професійні напрямки старшокласників, випускників
(9, 11 класи).
·
IІ. Цілепокладаюча
частина
Мета діяльності психолога:
Психологічна адаптація та соціалізація учнів. Виявлення найбільш
актуальних аспектів проблем адаптації учнів до навчання та створення системи
спільної роботи педагогічного колективу і батьків для подолання шкільної
дезадаптації. Створення умов для формування психічно та соціально зрілої
особистості, орієнтованої на розвиток своїх здібностей та на саморозвиток.
Завдання:
·
Психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.
·
Розвиток особистісних особливостей учнів шляхом сприяння їх соціалізації,
розвитку морального виховання, толерантності, профілактики ксенофобії тощо;
·
Робота з переселенцями
·
Робота з постраждалими від війни
·
Підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої
психологічної допомоги
– Приділення великої уваги дітям з особливими освітніми потребами.
- Просвітницька робота щодо розвитку вміння впоратися зі стресом та
напругою;
– Організація сприяння адаптивному процесу у 1 та 5 класах;
– Психологічна допомога учням 9 та 11 кл. при виборі професії, профорієнтаційна
просвіта інших учнів;
– Психологічна підготовка випускників до зовнішнього
незалежного оцінювання;
·
Профілактика протиправної, агресивної, насильницької поведінки
Очікуваними результатами є:
·
Зведення до мінімуму проявів дезадаптації учнів школи до початкової та
середньої школи;
·
Формування твердого уявлення про майбутню професію у всіх учнів 11-го класу
та вибір подальшого місця навчання в учнів 9-го класу;
·
Збільшення кількості обдарованих та творчих учнів та зменшення проблемних
підлітків;
·
Зменшення проявів агресії та насильства в учнівському середовищі;
·
Підвищення психологічної готовності учнів 11 класу до ЗНО.
·
Проведення протиалкогольної програми «Сімейна
розмова».
·
Анкетування: «Молодь та протиправна поведінка» та
«Насильство в суспільстві».
№ п/п |
Зміст роботи з учнями(дітьми), педпрацівниками,
батьками, адміністрацією навчального закладу |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
|
І. Психодіагностична робота |
||||
1.
|
Діагностика
готовності до навчання у школі. Спостереження
за поведінкою першокласників на уроках
та в позаурочних ситуаціях.
|
Вересень-жовтень
|
І-
й клас |
|
2. |
Спостереження
за учнями 5-го класу під час уроків та в позаурочний час, реєстрація даних
спостереження у протоколі. Виявлення
труднощів проходження адаптації учнів 5-го класу. Групова
психодіагностика учнів 5-го класу (
ДВОР, мотивація навчання )
|
Жовтень-листопад |
5-й
клас |
|
3. |
Вивчення
особливостей самооцінки у
підлітків.
|
Листопад
|
7-9
ті кл. |
|
4. |
Вивчення
міжособистісних стосунків у класах за допомогою соціометричних виборів.
|
Грудень
|
5-8
кл. |
|
5. |
Здійснювати
діагностичну роботу з окремими невстигаючими та недисциплінованими учнями.
|
У
разі потреби |
Учні
школи |
|
6. |
Виявлення професійних нахилів учнів: -
Профорієнтаційна
анкета. -
Методика
професійної спрямованості особистості Дж.
Голланда.
|
Грудень-січень
|
9-11
ті кл. |
|
7. |
Діагностика психічних процесів ( уява, увага, пам’ять, логічне мислення,
мовлення ).
|
Грудень-лютий |
1-4
ті кл. |
|
8.
|
Діагностика
акцентуацій характеру.
|
Лютий
|
10
кл. |
|
9.
|
Спостереження
за взаємовідносинами в системі «вчитель-учень».
|
Лютий |
Учні
та вчителі |
|
10.
|
Діагностування
дітей трудових мігрантів.
|
Січень
|
Діти
трудових мігрантів. |
|
11. |
Втілення
протиалкогольної програми «Сімейна розмова».
|
Березень-квітень |
8
кл. |
|
12.
|
Діагностика
готовності дошкільників до навчання у школі.
|
Травень. |
|
|
ІІ.
Профілактична робота |
||||
1. |
Профілактика
шкільної дезадаптації. Спостереження за першокласниками та п’ятикласникамипід час навчальноїдіяльності.
|
Вересень-листопад |
1, 5 класи |
|
2. |
Профілактика
проявів булінгу серед учнівської молоді.
|
Протягом року. |
Учні школи |
|
3. |
Профілактика
шкідливих звичок. |
Протягом року. |
Учні школи |
|
4. |
Здійснювати
контроль за відвідуванням занять учнями школи з метою профілактики пропусків
уроків без поважних причин. |
Щодня |
Спільно з соц..- педагогом та кл. кер.
|
|
ІІІ.
Консультаційна робота |
||||
1. |
Проведення
індивідуальних та групових консультацій учнів, батьків, педагогів (за результатами обстеження).
|
Протягом
навч. Року |
учні,
батьки, педагоги |
|
2. |
Профконсультації
учнів 9-11 класів |
Індивідуаль-
но
– за запитом, групове
– квітень.
|
Учні
|
|
3.
|
Бесіди,
консультації з дітьми трудових мігрантів.
|
Постійно
|
Діти
трудових мігрантів. |
|
4.
|
Проведення
індивідуальних консультацій батьків першокласників.
|
За
запитом |
Батьки
|
|
5. |
Індивідуальне
консультування педагогів початкових класів за результатами обстеження дітей. |
Після
підрахунку результатів діагностики
|
Педагоги
|
|
6. |
Проведення
групових консультацій батьків учнів 5-го класу.
|
Листопад |
Батьки
|
|
7. |
Індивідуальні
консультації батьків п’ятикласників та педагогів.
|
Після
підрахунку результатів діагностики
|
Учні,
їх батьки та педагоги
|
|
8. |
Надавати
допомогу усім учасникам навчально-виховного процесу з питань виховання дітей,
створення психологічних умов для їх розвитку.
|
Постійно |
|
|
9. |
Роль
батьків при підготовці до ЗНО.
|
Березень
|
Батьки
11 кл. |
|
10. |
Вплив
телебачення, Інтернету на психіку дитини. |
За
потребою |
Батьки
|
|
11. |
Організація
психологічної підтримки усім учасникам освітнього процесу в складних умовах
(правового режиму воєнного стану) |
Постійно
|
Учні,
їх батьки та педагоги
|
|
ІV. Корекційно-відновлювальна робота |
||||
1.
|
Корекційна
робота зпідлітками: -
корекція поведінки; -
корекція спілкування.
|
Протягом навч. Року |
|
|
2. |
Індивідуальні
та групові корекційні заняття з першокласниками, які мають ознаки
дезадаптації «Розпочинаємо навчання з радістю» |
Жовтень |
1-й
клас |
|
3. |
Пров.
кор.. роботу з дітьми трудових мігрантів.
|
Постійно
|
|
|
4. |
Кор..
робота з дітьми, які зазнали насильства.
|
|
|
|
5. |
Адаптаційні
заняття з п’ятикласниками за програмою «Один за всіх і всі за одного» |
Листопад
|
5-й
клас |
|
V.Психологічна
просвіта |
||||
|
А. з учнями
|
|
|
|
1. |
«Година
психолога» Інтерактивне
заняття «Конфлікт. Вчимося вирішувати суперечки мирно». Профілактика
деструктивної поведінки. |
Січень
– березень |
Учні
початкової школи |
|
2. |
«Година
психолога» Проведення
«круглого столу» на тему: «Інтернет – друг, Інтернет – ворог?». |
Квітень
|
Учні
середньої та старшої школи |
|
3. |
Цикл
занять з елементами тренінгу «Здоровий спосіб життя – запорука успіху».
Профілактика тютюнопаління серед
учнів середньої школи. |
Листопад |
Учні
середньої школи |
|
|
Цикл
занять з елементами тренінгу «Здоровий спосіб життя – запорука успіху».
Профілактика ранньої алкоголізації серед учнів старшої школи. |
Грудень |
Учні
старшої школи |
|
4. |
Цикл
занять з елементами тренінгу «Здоровий спосіб життя – запорука успіху». Міфи
і факти
про ВІЛ/СНІД (для учнів старшої школи).
|
Лютий
|
Учні
старшої школи |
|
5. |
Заняття з елементами тренінгу «Я обираю професію».
|
Лютий
– квітень |
Учні
старшої школи |
|
6. |
«Порушення прав дітей: експлуатація та
торгівля»; «Стоп, булінг!» |
|
Учні
старшої школи |
|
|
Б. з педпрацівниками
|
|
|
|
1. |
Виступи з доповідями на педрадах.
|
За
планом |
|
|
2. |
Надавати
профконсультації.
|
За
запитом |
Учителі
|
|
3. |
Лекторій для педагогів: «Феномен професійного вигоряння: причини виникнення та
шляхи подолання».
|
|
|
|
4. |
Брати
участь у проведенні методичних об’єднань
вчителів школи. |
|
|
|
|
В. з батьками |
|
|
|
1. |
Виступи з доповідями на батьківських зборах.
|
За
потребою |
Батьки |
|
2. |
Лекторій для батьків «Дитина пішла у школу. Особливості адаптаційного періоду».
|
Вересень |
Батьки |
|
3. |
Лекторій для батьків «Особистість починається
з любові».
|
Березень
|
|
|
4. |
Лекторій для батьків «Діти та Інтернет».
|
Квітень
|
|
|
5. |
Лекторій для батьків
дошкільників з питань їхньої шкільної зрілості.
|
Травень
|
|
|
VІ.
Організаційно- методична робота |
||||
1. |
Планування роботи
на рік На
місяць Погодження планів
|
Потійно |
|
|
2. |
Участь
у науково-практичних семінарах, нарадах,
конференціях, методичних об’єднаннях.
|
За
планом |
|
|
3. |
Налагодження взаємодії
з іншими спеціалістами .
|
|
|
|
4. |
Поповнення кабінету наочно – методичними матеріалами.
|
Постійно
|
|
|
VІІ. Зв’язки з громадкістю. |
||||
1. |
Організовувати
зустрічі з медичними працівниками, соціальними службами, працівниками
міліції, духовенства.
|
|
|
|
2. |
Співпраця
з інклюзивно-ресурсним центром |
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар