План роботи практичного психолога


Затвержено  

Директор 

ЗЗСО І-ІІІ ст. с.Нове Місто 

_________ Л.В.Полюга

                                              

План

роботи практичного психолога

ЗЗСО І-ІІІ ст.. с. Нове Місто

Цицик Олени Анатоліївни

на 2022 -2023 н. рік

 

 

Вступ

Склад психологічної служби в закладі освіти:

практичний психолог (0,5 ставки)

 

Нормативно-правові документи, на основі яких укладено план роботи:

План роботи психологічної служби   ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Нове Місто                        на 2022-2023 навчальний рік складено відповідно до:

•         Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;

•         Про затвердження Положення про психологічну службу в системі освіти України (Наказ Міністерства освіти і науки України №509 від 22.05.2018 р.);  •         Лист МОН від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної службі у системі освіти на 2020-2021 н.р."

•         "Типового Положення про центри практичної психології і соціальної роботи" (Наказ Міністерства освіти і науки України №385 від 14.08.2000 р.);

•         листа Міністерства освіти і науки України №1/9-529 від 05.09.2018 р. Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України;

•         "Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів ” (наказ від 19.19.2001р. №691);

•         Лист Міністерства освіти і науки України №1/9-557 від 28.10.2014 р. Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах  та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей ;

•         Наказу  Міністерства освіти і науки України  від 01.02. 2010 № 59 Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми;

•         «Про охорону дитинства» (зміни до Закону);

•         «Про забезпечення організаційно – правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;

•         Указ Президента України  від 30.12.2000  № 1396/2000 «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей»;

•         Наказу  Міністерства освіти і науки України  від 01.06. 2005 № 330 «Щодо захисту законних прав та інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»

 •        Лист МОН від 30.05.2022 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні»;

  •         Лист МОН від 12.04.2022 № 1/4068-22 «Щодо недопущення участі неповнолітніх у наданні інформації ворогу про військові позицій Збройних сил України»;

 •         Лист МОН від 10.06.2022 № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України»;

   •           Лист МОН від 27.06.2022 № 1/7035-22 «Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році»

   •         Лист МОН від 02.08.2022 №1/8794-22 «Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році»

·        Етичний кодекс психолога прийнятий 20.12.1990 року.

 

·        Посадова інструкції практичного психолога  закладу освіти.

І. Аналітична частина

 

Головним завданням служби за 2021-2022 н. р. було:

·         Забезпечення якісного психологічного супроводу навчально-виховного процесу;

·         Науково-методичне і практичне забезпечення просвітницької роботи з педагогами, учнями та батьками;

·         профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, превентивну освіту, профілактику девіантної і ризикованої поведінки підлітків; формування  толерантної особистості;

·         Розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості;

·         Надання психологічної допомоги  переміщеним особам та сім’ям учасників військових дій;

·         Створення сприятливих умов для розвитку дитини, надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами, встановлення зв’язків  і дружніх відношень між учнем, сім’єю та школою;

·         За допомогою форм роботи служби, а саме: консультативної , психодіагностичної, корекційної та розвивальної, досліджували період адаптації  учнів ( 1, 5, 10 класи), особистісні особливості підлітків ( 6-9 класи), визначали  професійні напрямки старшокласників, випускників (9, 11 класи).

·          

IІ. Цілепокладаюча частина

Мета діяльності психолога:

 Психологічна адаптація та соціалізація учнів. Виявлення найбільш актуальних аспектів проблем адаптації учнів до навчання та створення системи спільної роботи педагогічного колективу і батьків для подолання шкільної дезадаптації. Створення умов для формування психічно та соціально зрілої особистості, орієнтованої на розвиток своїх здібностей та на саморозвиток.

Завдання:

·         Психологічна допомога та емоційна підтримка учасників освітнього процесу.

·         Розвиток особистісних особливостей учнів шляхом сприяння їх соціалізації, розвитку морального виховання, толерантності, профілактики ксенофобії тощо;

·         Робота з переселенцями

·         Робота з постраждалими від війни

·         Підвищення компетентності педагогічних працівників у напрямі надання першої психологічної допомоги

­– Приділення великої уваги дітям з особливими освітніми потребами.

- Просвітницька робота щодо розвитку вміння впоратися зі стресом та напругою;

–  Організація сприяння адаптивному процесу у 1 та 5 класах;

– Психологічна допомога учням 9 та 11 кл. при виборі професії, профорієнтаційна просвіта інших учнів;

– Психологічна підготовка випускників  до  зовнішнього незалежного  оцінювання;

·         Профілактика протиправної, агресивної, насильницької поведінки

Очікуваними результатами є:

·         Зведення до мінімуму проявів дезадаптації учнів школи до початкової та середньої школи;

·         Формування твердого уявлення про майбутню професію у всіх учнів 11-го класу та вибір подальшого місця навчання в учнів 9-го класу;

·         Збільшення кількості обдарованих та творчих учнів та зменшення проблемних підлітків;

·         Зменшення проявів агресії та насильства в учнівському середовищі;

·        Підвищення психологічної готовності учнів 11 класу до ЗНО.

·        Проведення протиалкогольної програми «Сімейна розмова».

·        Анкетування: «Молодь та протиправна поведінка» та «Насильство в суспільстві».

 

 

 

п/п

 

Зміст роботи з учнями(дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

 

Термін проведення

 

Де і з ким проводиться

 

І. Психодіагностична  робота

1.

Діагностика готовності до навчання у школі.

Спостереження за поведінкою  першокласників на уроках та в позаурочних ситуаціях.

 

Вересень-жовтень

 

І- й клас

2.

Спостереження за учнями 5-го класу під час уроків та в позаурочний час, реєстрація даних спостереження у протоколі.

Виявлення труднощів проходження адаптації учнів 5-го класу.

Групова психодіагностика учнів  5-го класу 

( ДВОР,  мотивація навчання )

 

Жовтень-листопад

5-й клас

3.

Вивчення особливостей самооцінки

у підлітків.

 

Листопад

7-9 ті кл.

4.

Вивчення міжособистісних стосунків у класах за допомогою соціометричних виборів.

 

Грудень

5-8 кл.

5.

Здійснювати діагностичну роботу з окремими невстигаючими та недисциплінованими учнями.

 

У разі потреби

Учні школи

6.

Виявлення професійних нахилів учнів:

-         Профорієнтаційна анкета.

-         Методика професійної спрямованості  особистості

Дж. Голланда.

 

Грудень-січень

9-11 ті кл.

7.

Діагностика психічних процесів  ( уява, увага, пам’ять, логічне мислення, мовлення ).

 

Грудень-лютий

1-4 ті кл.

8.

Діагностика акцентуацій характеру.

 

Лютий

10 кл.

9.

Спостереження за взаємовідносинами в системі «вчитель-учень».

 

Лютий

Учні та вчителі

10.

Діагностування дітей трудових мігрантів.

 

 

Січень

Діти трудових мігрантів.

11.

Втілення протиалкогольної програми «Сімейна розмова».

 

Березень-квітень

8 кл.

12.

Діагностика готовності дошкільників до навчання у школі.

 

Травень.

 

 

ІІ. Профілактична робота

1.

Профілактика шкільної дезадаптації. Спостереження за першокласниками та п’ятикласникамипід час навчальноїдіяльності.

 

Вересень-листопад

1, 5 класи

2.

Профілактика проявів булінгу серед учнівської молоді.

 

Протягом року.

Учні школи

3.

Профілактика шкідливих звичок.

Протягом року.

Учні школи

4.

Здійснювати контроль за відвідуванням занять учнями школи з метою профілактики пропусків уроків без поважних причин.

Щодня

Спільно з соц..- педагогом та кл. кер.

 

ІІІ. Консультаційна робота

1.

Проведення індивідуальних та групових консультацій учнів, батьків, педагогів

 (за результатами обстеження).

 

Протягом навч. Року

учні, батьки, педагоги

2.

Профконсультації учнів 9-11 класів

Індивідуаль-

но – за запитом,

групове – квітень.

 

Учні

3.

Бесіди, консультації з дітьми трудових мігрантів.

 

Постійно

Діти трудових мігрантів.

4.

Проведення індивідуальних консультацій батьків першокласників.

 

За запитом

Батьки

5.

Індивідуальне консультування педагогів початкових класів за результатами обстеження дітей.

Після підрахунку      результатів діагностики

 

 

Педагоги

 

6.

Проведення групових консультацій батьків учнів 5-го класу.

 

Листопад

Батьки

 

7.

Індивідуальні консультації батьків п’ятикласників та педагогів.

 

Після підрахунку результатів діагностики

 

Учні, їх батьки та педагоги

 

8.

Надавати допомогу усім учасникам навчально-виховного процесу з питань виховання дітей, створення психологічних умов для їх розвитку.

 

Постійно

 

9.

Роль батьків при підготовці до ЗНО.

 

Березень

Батьки 11 кл.

10.

Вплив телебачення, Інтернету на психіку дитини.

За потребою

Батьки

11.

Організація психологічної підтримки усім учасникам освітнього процесу в складних умовах (правового режиму воєнного стану)

Постійно

Учні, їх батьки та педагоги

 

 

ІV. Корекційно-відновлювальна робота

1.

Корекційна робота зпідлітками:

-         корекція поведінки;

-         корекція спілкування.

 

 

Протягом навч. Року

 

2.

Індивідуальні та групові корекційні заняття з першокласниками, які мають ознаки дезадаптації «Розпочинаємо навчання з радістю»

 

 

Жовтень

 

 

1-й клас

3.

Пров. кор.. роботу з дітьми трудових мігрантів.

 

Постійно

 

4.

Кор.. робота з дітьми, які зазнали насильства.

 

 

 

5.

Адаптаційні заняття з п’ятикласниками за програмою «Один за всіх і всі за одного»

Листопад

5-й клас

 

V.Психологічна просвіта

 

А. з учнями

 

 

 

1.

«Година психолога»

Інтерактивне заняття «Конфлікт. Вчимося вирішувати суперечки мирно». Профілак­тика деструктивної пове­дінки.

Січень – березень

Учні почат­кової школи

2.

«Година психолога»

Проведення «круглого столу» на тему: «Ін­тернет – друг, Інтернет – ворог?».

Квітень

Учні серед­ньої та ста­р­шої школи

3.

Цикл занять з елементами тренінгу «Здоро­вий спосіб життя – запорука успіху». Профі­лак­тика тютюнопаління серед  учнів середньої   школи.

Листопад

Учні серед­ньої школи

 

Цикл занять з елементами тренінгу «Здоро­вий спосіб життя – запорука успіху». Профі­лак­тика ранньої алкоголізації серед учнів стар­шої  школи.

Грудень

Учні старшої школи

4.

Цикл занять з елементами тренінгу «Здоро­вий спосіб життя – запорука успіху». Міфи і

фа­кти про ВІЛ/СНІД (для учнів старшої школи).

 

Лютий

Учні старшої школи

5.

Заняття  з елементами тренінгу «Я обираю професію».

 

Лютий – квітень

Учні старшої школи

6.

«Порушення прав дітей: експлуатація та торгівля»;       

 «Стоп, булінг!»

 

Учні старшої школи

 

Б. з педпрацівниками

 

 

 

1.

Виступи з доповідями на педрадах.

 

За планом

 

2.

Надавати профконсультації.

 

За запитом

Учителі

3.

Лекторій для педагогів: «Феномен професій­ного вигоряння: причини виникнення та шляхи подолання».

 

 

 

4.

Брати участь у проведенні методичних обєднань вчителів школи.

 

 

 

 

В. з батьками

 

 

1.

Виступи з доповідями на батьківських зборах.

 

За потребою

Батьки

2.

Лекторій для батьків «Дитина пішла у школу. Особливості адаптаційного періоду».

 

Вересень

Батьки

3.

Лекторій для батьків «Особистість почина­ється з любові».

 

Березень

 

4.

Лекторій для батьків  «Діти та Інтернет».

 

Квітень

 

5.

Лекторій для батьків дошкільників з питань їхньої шкільної зрілості.

 

Травень

 

 

VІ. Організаційно- методична робота

1.

Планування  роботи  на  рік

На місяць

Погодження  планів

 

Потійно

 

2.

Участь у науково-практичних семінарах, нарадах,  конференціях, методичних обєднаннях.

 

За планом

 

3.

Налагодження  взаємодії  з  іншими  спеціалістами .

 

 

 

4.

Поповнення   кабінету наочно – методичними  матеріалами.

 

Постійно

 

 

VІІ. Звязки з громадкістю.

1.

Організовувати зустрічі з медичними працівниками, соціальними службами, працівниками міліції, духовенства.

 

 

 

2.

Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром

 

 

  


Немає коментарів:

Дописати коментар