Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти

 Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти

Процедура подання  (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.     Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.     На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

            3.     Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

            4.     До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

          5.     Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.
  2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

                                          Затверджено 

                                                               директор             Л. Полюга

План заходів

для запобігання булінгу та будь – яким іншим проявам насилля

в ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Нове Місто на 2023/2024 н.р.

№ з.п.

Заходи

Дата

Відповідальні

Примітки

І. Створення безпечного освітнього середовища:

 

1.     Безпечний фізичний простір:

1.1. Забезпечити вільний доступ до навчального закладу для усіх учасників освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості.

до 01.09.2023

Полюга Л.В.

1.2. Забезпечити виклик чергового адміністратора у вестибюль закладу за допомогою чергового працівника та телефонного дзвінка

до 01.09.2023

 Полюга Л.В.

1.3. Організувати роботу «Скриньки довіри».

до 01.09.2023

 Соц.педагог, практичний психолог

1.4. Організувати постійне спостереження за поведінкою здобувачів під час перерв: - чергування вчителів; - відео нагляд.

до 01.09.2023

 Полюга Л.В.

1.5. Забезпечити безпечний доступ до мережі Інтернет (пароль, контроль)

до 01.09.2023

Саврей І.Б.

 

2. Безпечне психологічно-емоційне середовище. З метою виявлення основних чинників, що негативно впливають на психологічний комфорт та безпеку у закладі.

постійно

Цицик О.А.

 

2.1. Постійно аналізувати звернення, що надходять до керівника закладу та практичного психолога щодо проявів булінгу.

постійно

Соц.педагог, практичний психолог

 

2.2. Провести дослідження серед здобувачів закладу за анкетою «Стоп булінг».

листопад грудень

Романик І.Б.

 

2.3. Поповнити інформаційний куточок з методичною літературою, інформацією про телефон довіри, даними про адреси психологічних центрів допомоги, інших фахівців для педагогів.

до 01.10.2023

Романик І.Б.

Цицик О.А.

 

2.4. Організувати проведення інформаційно-просвітницьких заходів: - Флеш – моб «Зупинимо боулінг разом!» здобувачі 5-8 класів. - Година відвертого спілкування «Протидія булінгу. Відповідальність»   

протягом року

Соц.педагог, практичний психолог, пед.-орг.

 

2.5. Класним керівникам передбачити в планах виховної роботи проведення заходів, спрямованих на попередження проявів булінгу в учнівському середовищі.

вересень, січень

Кл.керівники 1-11 кл.

 

3. На нарадах при директорові розглядати питання профілактики правопорушень, запобігання та протидії булінгу в учнівському середовищі, стану профілактичної та індивідуальної роботи з дітьми, які потребують особливої педагогічної уваги.

протягом року

Заст. з НВР,

Романик І.Б.

Цицик О.А.

 

ІІ. Навчання педагогів:

 

1.     Розглянути на засіданнях методичних об’єднань класних керівників питання:

-створення в закладі безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.

вересень січень

Заст. з НВР,         соц. педагог,

практ. психолог

2. Організувати проведення навчального тренінгу: «Безпечна взаємодія в освітньому процесі, захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків та дорослих. Впровадження медіації та вирішення конфліктів мирним шляхом»

жовтень

Соц.педагог

3.Розмістити на блозі закладу методичні рекомендації організації виховної роботи на 2022/2023н.р.

серпень

Пед-орг.

4.Актуалізувати знання педагогів щодо алгоритму дій у випадку виявлення проявів булінгу.

вересень

Романик І.Б.

Цицик О.А.

ІІІ. Інформаційно-просвітницька робота з батьками:

 

1.Розробити інструкцію для батьків яка допоможе у виявленні ознак того, що їхня дитина стала жертвою булінгу.

Соціально-психологічна служба школи

2.Проводити опитування батьків з актуальних питань.

за потреби

соціально-психологічна служба, класні керівники

3.Ознайомити батьків учнів з нормативно-правовою базою щодо відповідальності за виховання дітей, прояви сімейного насильства та булінгу

січень

класні керівники

 

Немає коментарів:

Дописати коментар