Положення про структурні підрозділи

 

ЗАТВЕРДЖУЮ 

Директор ЗЗСО І-ІІІ ст.

 с. Нове Місто 

Людмила Полюга

30.08.2021р.                               

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

 

про структурні підрозділи

ЗЗСО І-ІІІ ст. с. Нове Місто


 

 

 

1.1. Це Положення регулює освітню та господарську діяльність структурних підрозділів (Управління, Навчальна частина, Виховна робота, Навчально-допоміжна частина, Психолого-педагогічна служба, Безпека) Типовим положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Статутом закладу.

1.2. Структурні підрозділи не є юридичною особою, створюються для якісного забезпечення навчання і виховання здобувачів освіти, забезпечення життєдіяльності та безпеки.

1.3. Структурні підрозділи створюються для підвищення ефективності функціонування освітньої діяльності закладу.

1.4. При створенні структурного підрозділу заклад керується такими організаційними вимогами:

- структурний підрозділ повинен мати необхідну матеріальну базу для реалізації поставлених завдань;

- обладнання та оснащення структурного підрозділу, організація робочих місць проводиться в суворій відповідності до вимог діючих стандартів, норм, інструкцій з безпечних прийомів роботи, охорони праці та виробничої санітарії.

1.5. У структурному підрозділі не допускається створення і діяльність організаційних структур і політичних партій, суспільно-політичних і релігійних рухів і організацій.

2. Структурні підрозділи та органи управління

2.1.Освітній процес забезпечується наступними структурними підрозділами закладу:

- управління, діяльність якого організовується і контролюється директором;

- навчальна частина, діяльність якого організовується і контролюється заступниками директора з НВР;

- виховна робота, діяльність якого організовується і контролюється заступником директора з ВР;

- навчально-допоміжна частина, діяльність якого організовується і контролюється заступником директора з ГР, секретарем;

- психолого-педагогічна служба, діяльність якої організовується практичним психологом та соціальним педагогом;

- безпека, діяльність якого організовується і контролюється заступником директора з БЖ.

- Рада трудового колективу - вищий орган трудового колективу, на якому розглядаються загальні питання діяльності трудового колективу закладу за внутрішнім розпорядком, колективним договором, трудовим спорам та інших питань;

- Рада закладу - колегіальний орган, що складається з представників здобувачів освіти, їх батьків (законних представників) всіх ступенів загальної освіти, педагогічних працівників закладу, який здійснює загальне керівництво закладом. Рада погоджує  план роботи закладу,  освітні програми, локальні акти установи і приймає рішення з інших важливих питань життя закладу, не віднесених до компетенції директора;

- педагогічна рада - вищий орган педагогічного самоврядування, членами якого є всі педагоги закладу, а головою - директор.  На своїх засіданнях педрада розглядає основні педагогічні та методичні питання освітнього процесу, проблеми організації освітнього процесу, визначає порядок проміжної і підсумкової атестації здобувачів освіти;

2.2. Навчальна частина, яка є структурним підрозділом, здійснює планування, організацію, облік і контроль проведення навчально-методичного процесу навчання здобувачів освіти закладу, забезпечення їх якісної підготовки, реалізацію освітніх програм, виконання навчальних планів.

2.3. Навчально-допоміжна частина включає в себе господарську роботу, організацію харчування в закладі,  канцелярію.

3. Цілі і завдання структурного підрозділу

3.1. Основною метою структурних підрозділів закладу є реалізація освітніх програм початкової, базової  та основної школи, створення оптимальних умов для охорони та зміцнення здоров'я, фізичного і психічного розвитку здобувачів освіти.

3.2. Основними завданнями структурних підрозділів є:

- формування загальної культури здобувачів на основі засвоєння обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм;

- розвиток інноваційних технологій освітнього процесу;

- досягнення здобувачами відповідного освітнього рівня, створення основи для усвідомленого вибору та наступного освоєння освітніх програм випускниками;

- організація забезпечення охорони праці та життєдіяльності учасників освітнього процесу;

- створення умов для збереження здоров'я учасників освітнього процесу і пропаганди здорового способу життя;

- адаптацію здобувачів до життя в суспільстві;

- виховання в здобувачів громадянськості, працьовитості, поваги до прав і свобод людини, любові до навколишньої природи, Батьківщини, родини.

4. Освітня діяльність структурного підрозділу

4.1. Організація освітнього процесу в структурному підрозділі регламентується навчальним планом і розкладом занять, розробляються і затверджуються педагогічною радою.

4.2. Організація освітнього процесу,  режим функціонування структурного підрозділу, атестація здобувачів, тривалість і форма навчання визначаються Статутом закладу,  нормативно - правовими актами.

5. Функції структурних підрозділів закладу

5.1. Структурний підрозділ з управління закладу здійснює свою діяльність через:

- Раду трудового колективу, яка збирається  не рідше 2 разів на рік. Ініціатором скликання Загальних зборів може бути Засновник, Управління освіти, директор закладу, Рада закладу. Вона може приймати рішення, якщо на ньому присутні більше половини працівників. Рішення  вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше половини працівників, присутніх на зборах.  Вона затверджує колективний договір, доповнення та зміни до нього, заслуховує звіт директора про виконання пунктів колективного договору; визначає таємним голосуванням представницький орган для переговорів з роботодавцем при укладенні колективного договору; стверджує колективні вимоги до роботодавця;

- Рада закладу, яка  обирається на 3 роки і складається з представників учнів, їх батьків (законних представників) та педагогічних працівників закладу. Кількість членів Ради закладу складає 15 осіб: 5 осіб від педагогів, 5 осіб батьків (законних представників), 3 особи від здобувачів та 2 особи з членів громадських організацій. Рада закладу обирає зі свого складу голову, який керує роботою Ради закладу, проводить його засідання і підписує рішення. Директор закладу є членом Ради закладу за посадою, але не може бути обраний головою Ради закладу. Представники, обрані до Ради закладу, виконують свої обов'язки на громадських засадах. Рішення Ради закладу, прийняті в рамках його компетенції, є обов'язковими для працівників закладу, здобувачів освіти та їхніх батьків (законних представників). Рада закладу погоджує стратегію розвитку закладу; приймає локальні нормативні акти; сприяє залученню позабюджетних коштів для забезпечення діяльності і розвитку закладу, погоджує  напрямки їх витрачання;  представляє інтереси закладу в рамках своїх повноважень в державних,  громадських та інших організаціях;

- орган учнівського самоврядування колективно вирішує питання організації та забезпечення освітнього процесу, захищає свої права та інтереси, організовує дозвілля й оздоровлення, здійснює громадський нагляд та приймає участь в управлінні освітою у межах своїх повноважень, визначених законодавством.  

5.2. Структурний підрозділ з навчальної частини організовує поточне і перспективне планування освітньої діяльності установи, координує роботу вчителів інших педагогічних працівників, розробляє навчально-методичну та іншу документацію, необхідну для діяльності освітнього закладу, забезпечує використання і вдосконалення методів організації освітнього процесу та сучасних освітніх технологій , здійснює контроль за якістю освітнього  процесу, об'єктивністю оцінки результатів освітньої діяльності здобувачів, роботою гуртків, забезпечує рівень підготовки здобувачів, який відповідає вимогам  державного освітнього стандарту.

Методична рада, предметні методичні об'єднання (ШМО) забезпечують методичний супровід освітнього процесу, надають допомогу педагогічним працівникам в освоєнні і розробці інноваційних програм і технологій, організують освітню, методичну, культурно-масову, позакласну роботу, забезпечують своєчасне складання,  подання звітної документації, беруть участь в підборі і розстановці педагогічних кадрів, в організації підвищення їх кваліфікації та професійної майстерності.

5.3. Структурний підрозділ навчально-допоміжної частини забезпечує освітній  процес:

- чистотою внутрішніх приміщень закладу, її території, готує приміщення закладу до осінньо-зимової експлуатації, організовує ремонт інфраструктури закладу, веде облік наявності майна і підзвітних матеріальних цінностей, проводить своєчасну інвентаризацію, інструктаж з охорони і безпеки праці з технічним, обслуговуючим персоналом, забезпечує технічний персонал миючими засобами, організовує роботи з дератизації та дезінсекції, веде облік споживаних  енергоресурсів;

- організацією харчування в закладі, яка здійснюється згідно з договором  підприємством громадського харчування. У структурному підрозділі передбачено приміщення для харчування закладу;

- в  публічній бібліотеці необхідною книговидавничою продукцією, кількістю підручників, посібників і літератури за змістом освітнього процесу, за потребами структури закладу та класів; збором  додаткової літератури, що сприяє розвиткові особистості і перевершує рамки шкільної програми, зберігання і облік наявної літератури;

- в канцелярії здійснює відповідно до наказів прийом і звільнення співробітників освітньої установи, прийом, вибуття здобувачів, обробку вхідної та вихідної  кореспонденції,  доставку її за призначенням, здійснює контроль за термінами виконання документів, організовує роботу по реєстрації, обліку та зберігання документів, веде розробку номенклатури справ, здійснює контроль за правильним формуванням справ та підготовкою матеріалів до своєчасної здачі в архів, друкує і розмножує службові документи, веде облік, забезпечує зберігання і надання документів, що зберігаються в архіві за запитом окремих осіб,  бере участь в роботі експертної комісії.

5.4. Структурний підрозділ психолого-педагогічної служби:

- створює сприятливий для розвитку здобувачів освіти психологічний клімат;

- забезпечує повноцінний  психічний та особистісний розвиток особистості;

- розвиває інтелектуальні, емоційні і вольові характеристики, а також індивідуальні особливості (інтереси, нахили, здібності та ін.) здобувачів, як основи формування їх особистості.

- сприяє гармонізації соціальної сфери установи і здійснює превентивні заходи щодо профілактики виникнення соціальної дезадаптації;

- надає допомогу здобувачам, батькам, педагогічному колективу у вирішенні конкретних проблем;

- проводить психологічну діагностику різного профілю і призначення;

- морально-емоційно підтримку в кризовий період розвитку особистості підлітка;

- здійснює психологічну підтримку творчо обдарованих здобувачів, сприяє їхньому творчому розвитку і пошуку;

- проводить психолого-педагогічну корекцію порушень соціалізації особистості здобувачів;

- спостерігає динаміку розвитку  у пізнавальній і особистісній сфері;

- вирішує повсякденні проблеми, пов'язані з труднощами в навчанні і вихованні школярів, відхиленнями в їх поведінці, спілкуванні.

6. Взаємодія структурних підрозділів закладу

Взаємодія структурних підрозділів  закладу направлена на якісне забезпечення навчання, виховання здобувачів освіти, безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу, модернізації шкільної освіти, створення повноцінного інформаційного шкільного простору, вивчення і впровадження інноваційних програм навчання, технологій навчання і виховання, необхідного методичного супроводу. Взаємодія забезпечується узгодженим плануванням, Стратегією розвитку закладу, фінансово-господарською діяльністю на певний часовий проміжок, наказами та розпорядженнями директора закладу.

7. Відповідальність структурних підрозділів  закладу.

7.1. Керівник структурного підрозділу та інші працівники підрозділу несуть відповідальність:

- за невиконання або неналежне виконання своїх обов'язків, передбачених посадовими інструкціями відповідно до чинного законодавства;

- за правопорушення, вчинені в період здійснення своєї діяльності відповідно до чинного цивільним, адміністративним і кримінальним законодавством;

- за завдання матеріальної шкоди відповідно до чинного законодавства.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар